Kinderspeelkamer Brandwondencentrum

Het Brandwondencentrum (BWC) van het Maasstad Ziekenhuis biedt zorg aan patiënten van alle leeftijden die brandwonden hebben opgelopen. Brandwonden zijn zowel fysiek als emotioneel voor de patiënten zeer ingrijpend en kunnen blijvende littekens achterlaten.

Het herstel van brandwonden gaat verder dan alleen de medische behandeling; patiënten moeten ook leren omgaan met de psychische impact van hun veranderde uiterlijk en het verlies van gevoelsfuncties, vooral als de brandwonden zich op zichtbare of functioneel belangrijke delen van het lichaam bevinden, zoals armen en benen.

Voor wie?

Het BWC behandelt jaarlijks een kleine 100 kinderpatiënten, waaronder veel kinderen van 0 tot 4 jaar oud. Voor kinderen is het verblijf in het ziekenhuis vaak een angstige en verwarrende ervaring. Sommige kinderen verblijven zelfs wekenlang in het centrum en ondergaan meerdere operaties.

Speelkamer

Het doel  is het volledig vernieuwen van de speelkamer. Dit betekent dat losse meubels, zoals kasten, tafels en stoelen, evenals verouderd speelgoed en andere materialen, worden vervangen door nieuwe, kindvriendelijke en duurzame alternatieven gericht op de verschillende leeftijden. Het resultaat zal een moderne, veilige en inspirerende speelruimte zijn. Een plek waar kinderen elkaar kunnen ontmoeten, ervaringen kunnen delen en misschien zelfs vriendschappen voor het leven kunnen opbouwen. Voor kinderen die door een vergelijkbare moeilijke situatie gaan, is dit van onschatbare waarde.

Doelgroep

De speelkamer is voornamelijk bedoeld voor kinderen die zijn opgenomen in het Brandwondencentrum, maar ook voor hun broertjes, zusjes en familieleden.

Help ons: Start jouw eigen actie of doneer!

De

Bekijk alle

Stichting Vrienden Maasstad Ziekenhuis helpt projecten te realiseren waardoor de patiënt zich beter voelt tijdens een behandeling en/of het verblijf binnen het Maasstad Ziekenhuis. Daarnaast stimuleert zij wetenschappelijk of innovatief onderzoek gericht op het genezen van ziektes of het leven met een ziekte draaglijker te maken. De vriendenstichting is geheel afhankelijk van donaties. Ze heeft een ANBI en een CBF keurmerk.